image
hl1

List do rodziców:

List dla Rodziców .-1

Prosimy o kontakt mailowy na bieżąco z nauczycielami:

grupa Misie:           elaki67@o2.pl

grupa Tygryski:      mp21tygryski@gmail.com

grupa Sówki:       sowkimadreglowkiMP21@gmail.com

grupa Pszczółki:    sowy.ludwiczki.21@gmail.com

Psycholog podpowiada:  Psycholog podpowiada

27 marca – pierwsze oznaki wiosny

Pierwsze oznaki wiosny: filmik edukacyjny

https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

Liczymy i ćwiczymy spostrzegawczość: (karta pracy w załączniku) Dzieci młodsze liczą tylko z rodzicem/opiekunem i kolorują, dzieci starsze wykonują całą kartę pracy.

karta pracy- pierwsze-oznaki-wiosny

Praca plastyczna:

https://www.craftymorning.com/tulip-potato-printing-craft-kids/

Wierszyk logopedyczny z gimnastyką paluszkową:

INSTRUKCJA ZABAWY DO WIERSZYKA:

Zaciśnij palce w pięść, potem wyprostuj palec wskazujący. Wszystkie inne palce pozostają ściśnięte, kciuk je przytrzymuje. Wykonuj małe koliste ruch palcem najpierw w jedną a potem w drugą stronę. Możesz użyć ramienia by pomóc pszczole latać w różnych kierunkach, ale nie przestawaj zakreślać palcem okręgów. Pamiętaj by wydawać odgłos brzęczenia. Powtórz używając drugiej ręki, a później obu równocześnie.

“BRZĘCZĄCA PSZCZOŁA”

Brzęcząca pszczółko

Czy siadasz na kwiatki

By zrobić miodek

Do mojej herbatki?

Bzzzz bzzzz

Ćwiczenia ruchowe- poruszajmy się razem i dobrze bawmy :

  1. https://www.youtube.com/watch?v=V1qNhbGj8ZQ

Doświadczenie poszukujące: Co stanie się z kostką lodu jeśli wystawimy ją na działanie promieni słonecznych?

  1. https://www.youtube.com/watch?v=yDhx1eP3etc

Książeczka dla dzieci na temat Korona-wirusa:

Koronawirus Książeczka dla dzieci

Zabawy rytmiczno – muzyczne:

MP21 Zabawy dziecka z rodzicem w domu

26 marca – marcowa pogoda

1.      Marcowe zagadki- rodzic czyta zagadkę i wspólne rozwiązuje ja z dzieckiem.

Załącznik 1-marcowe zagadki

2.      „Marzec”- słuchanie wiersza, rozmowa na temat jego treści. Pytania dołączone w załączniku.

Załącznik 2-Marzec -wiersz

3.      Pada deszczyk- zabawa z muzyką wg B. Strauss. Opis ruchów w załączniku.

Załącznik 3- Pada deszczyk- tekst piosenki, opis

Melodia do zabawy  https://www.youtube.com/watch?v=uzdj1hUiTV4

4.      Marcowa zupa- praca plastyczna, gotowanie zupy na podstawie wiersza Marzec. Przyklejanie emblematów, wycinanie, kolorowanie, przyklejanie na szablon garnka. Emblematy, słońca, chmurki, kropel deszczy, wiatru tworzymy wspólnie z dziećmi z dostępnych w domu materiałów (plastelina, kredki, kolorowe kartki).

https://pracaplastyczna.pl/index.php/wiosna/1337-w-marcu-jak-w-garncu-2

5.      Pogoda/weather- zabawy z językiem angielskim, nowe słowa związane z pogodą w marcu.

https://www.youtube.com/watch?v=O-1qYTfWyHU

6.      Marcowa gimnastyka buzi i języka- ćwiczenia narządów mowy połączone z artykulacyjnymi. Świetna zabawa dla całej rodziny. Zagraj teraz.

https://wordwall.net/pl/resource/995123/gimnastyka-buzi-i-j%C4%99zyka

25 marca -wiosenne kwiaty:

1.Zaczynamy 🙂 .Wiosna budzi wszystkich dookoła, za niedługo zrobi się już całkiem kolorowo. Pooglądajcie wiosenne kwiaty,  zwróćcie uwagę na ich kolory, kształty , zapamiętajcie ich nazwy. Może na spacerze widzieliście już jakieś?

https://www.youtube.com/watch?v=-nJaXkkCo4k

2.Przeczytajcie wiersz o kwiatach

http://www.aniauczy.pl/wp-content/uploads/2017/03/Dorota-Gellner-Kwiatki.pdf

3.I pobawcie się razem w rozwijające się kwiaty. Dzieci naśladują rozwijanie się kwiatów. Kwiaty są w pąkach (dzieci) wykonują siad skulny na hasło rodzica  ‘Słonko budzi kwiatki’- bardzo wolno podnoszą głowy i ręce do góry , wstają rozchylają ręce na bok, naśladując rozchylające się płatki. Na hasło ‘Wieczór’ płatki zamykają się i kwiat się zwija.

4.Czy potraficie rozwiązać wiosenne zagadki?

Na górskiej polance zakwitam, co roku, Rosnę też w ogródku, Nazywam się? (krokus)

Chociaż jestem słabym kwiatkiem, Tuż przed zimy końcem Przebijam śniegu czapkę By zobaczyć słońce. (przebiśnieg)

Jak ten kwiatek się nazywa, co słowo „pan” w nazwie ukrywa? (tulipan)

  1. Spróbujcie podzielić słowa, nazwy kwiatów na sylaby ( TU-LI-PAN, KRO-KUS) czy potraficie po liczyć ile każde słowo ma sylab?

6.Na koniec tworzymy własną wiosenną łąkę. Potrzebujemy farb , kartek/ gazet oraz patyczków kosmetycznych.

https://www.youtube.com/watch?v=q85x875FfGc

Udanej zabawy

Zabawy rytmiczno-muzyczne

MP21 Zabawy rytmiczno-muzyczne dziecka z rodzicem w domu-1

Matematyka przedszkolaka

https://szaloneliczby.pl/przedszkole/?fbclid=IwAR1f7-d5P7KzKlfKkjHfjDxIyvvEcwzm8WcYce4DhmFFA4YM5vkXreFQKf0

Zabawy z dziećmi w domu:

https://mumandthecity.pl/zabawy-dla-dzieci-w-domu/

Super eksperymenty

https://www.youtube.com/watch?v=NyOhE-uYAvQ

Zabawy z językiem angielskim

https://www.ixl.com/ela/kindergarten

Zdobywcy wiedzy:

https://zdobywcywiedzy.pl/

Kolorowanki:

https://miastodzieci.pl/dla-dzieci/

Bajeczka do wydrukowania o Koronawirusie:

książeczka dla dzieci

Generator ślaczków

https://eduzabawy.com/generatory/generator-szlaczkow/

Wirtualne spacery po polskich muzeach

http://Wirtualne spacery po polskich muzeach

Teatr w domu

http://www.groteska.pl/

Ludwiczkowy plecak z książkami – teraz Bawimy się z własnymi książeczkami – a po powrocie do przedszkola przynosimy ilustracje

Akcja ma na celu promowanie czytelnictwa, obcowanie dzieci z literaturą dziecięcą jak również zbliżanie rodziny poprzez wspólne czytanie. Zachęcamy do czytania dziecku w różnych porach dnia, przez różnych członków rodziny.

Na czym polega akcja ?

Plecak zawiera 4 książeczki:

  • Królewna Śnieżka,
  • Niesforne króliczki
  • Kot w butach
  • Opowieści ze Stumilowego Lasu – Puchatkowy ogród .
  1. Wylosowane dziecko zabiera plecak do domu w poniedziałek.
  2. Czas na przeczytanie książeczek – tydzień,
  3. Dziecko wykonuje w domu ilustrację do ulubionej książki lub opowiadania (format A4)
  4. W kolejny poniedziałek plecak oraz ilustracja wraca do przedszkola.
  5. Kolejne wylosowane dziecko zabiera plecak do domu.

UWAGA!!! Żeby akcja sprawnie przebiegała plecak musi wrócić w poniedziałek.