image
hl1

Grupy przedszkolne 2019/2020

rounded_img

Misie

Misie, to najmłodsza grupa dzieci w naszym przedszkolu.

Będziemy pracować w oparciu o program wychowania przedszkolnego „Nasze przedszkole” wydawnictwa MAC Edukacja, zgodny z Podstawą Programową Wychowania Przedszkolnego .

W naszej pracy i zabawie ważne jest wykorzystywanie technik Celetyna Freineta, dzięki którym dzieci mogą podejmować własną aktywność twórczą w swoim tempie i zgodnie z ich potrzebami i możliwościami, a pomagać tym będą nam “zabawy paluszkowe”

Dodatkowo będziemy stosować metody:

Nazywanie świata- odimienna metoda nauki czytania Ireny Majchrzak

Dziecięca matematyka- koncepcja edukacji matematycznej dzieci prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej

Edukacji przez ruch- system edukacji Doroty Dziamskiej

Chcemy, żeby nasze małe przedszkolaki przychodziły z uśmiechem do przedszkola i czuły się tu bezpiecznie. Misie poznają przedszkole i jego personel. Ważne jest dla nas aby stworzyły serdeczne relacje z rówieśnikami w grupie.

Dzieci spędzają dużo czasu na zabawie i uczestniczą w ciekawych zajęciach pomagających im poszerzać wiedzę o świecie. Nie zapominamy o codziennym rozwijaniu czynności samoobsługowych i spędzaniu czasu na świeżym powietrzu. Po wesołej zabawie Misiaczki odpoczywają słuchając muzyki relaksacyjnej i bajeczek.

Wychowawcy: pani Ela i pani Marzena

 

rounded_img

Tygryski

Witamy w grupie TYGRYSKÓW. Do grupy uczęszczają dzieci 3 i  4 – letnie, W tym roku szkolnym pracujemy w oparciu o program wychowania przedszkolnego Nasze przedszkole wydawnictwa MAC Edukacja  zgodny z Podstawą Programową Wychowania Przedszkolnego. Dodatkowo pracujemy w oparciu o metody:

  • Nazywanie świata– odimienna metoda nauki czytania Ireny Majchrzak,
  • Dziecięca matematyka– koncepcja edukacji matematycznej dzieci prof. Edyty Gruszczyk – Kolczyńskiej,
  • Edukacja przez ruch – system edukacji Doroty Dziamskiej,
  • podczas całego roku pracujemy w oparciu o techniki Celestyna Freineta.

Każdego dnia odkrywamy nasze przedszkole, do którego przychodzimy z wielką radością. Miło spędzamy czas w naszej kolorowej sali, bawiąc się w specjalnie przygotowanych dla dzieci kącikach zainteresowań. Realizując treści programowe z różnych obszarów edukacyjnych, podejmujemy różne formy aktywności to jest: społeczną, językową, poznawczą, artystyczną oraz ruchową i zdrowotną. Podczas zajęć chętnie wykonujemy różnego rodzaju prace, lepimy, malujemy, rysujemy, śpiewamy, tańczymy, liczymy, poznajemy literki, przygotowujemy przedstawienia dla rodziców. Zabawy plastyczne, muzyczne i manualne wspierają wszechstronny rozwój motoryczny, intelektualny i społeczny małego przedszkolaka. Podczas codziennych zajęć wprowadzamy zabawy w języku angielskim oraz elementy kodowania i programowania. Dużo radości sprawiają nam spacery i zabawy w ogrodzie przedszkolnym, gdzie rozładowujemy pokłady naszej energii. W naszej grupie uczymy się zgodnie bawić , dbać o wspólne zabawki, ładnie zjadać posiłki, dbać o czystość i porządek. W przedszkolu czujemy się naprawdę bezpiecznie, a każdy kolejny dzień przynosi nam nowe pozytywne wrażenia. Nasze przedszkole to przede wszystkim wesoła zabawa, której towarzyszy radosne odkrywanie tajemnic otaczającego świata.  Podczas  całego roku 3 – latki będą się uczyć podstawowych umiejętności samoobsługowych, a  4 – latki je utrwalać. Ponadto w tym roku szkolnym szczególnie skupimy się na rozwoju wyobraźni i umiejętności dzieci poprzez wykorzystanie różnych technik Celestyna Freineta pod hasłem „ Poszukuję, badam, doświadczam- edukacja przez bajkę z wykorzystaniem technik Celestyna Freineta” oraz na rozwijaniu sprawności fizycznej w oparciu o plan działań „Ćwiczymy z Ludwiczką”.

Pozwólcie dziecku wyruszać w podróże odkrywcze – czasem trudne – ale pozwalające znaleźć taki pokarm jaki będzie dla niego pożywny.”  

C. Freinet 

Kierując się filozofią Celestyna Freineta pragniemy cały rok być w drodze w poszukiwaniu najpiękniejszych wspomnień, doświadczeń i umiejętności.

Wychowawcy: pani Ewa i pani Małgosia

                                                

rounded_img

Sówki

Jesteśmy Sowy – mądre głowy.

 W tym roku szkolnym 2019/2020 nasza grupa składa się z 4 i 5-latków. Bez względu na metrykę urodzenia, pracujemy w oparciu o program wychowania przedszkolnego „Nasze przedszkole” wydawnictwa MAC, zgodny z nową Podstawą Programową Wychowania Przedszkolnego, przygotowując się do podjęcia nauki w szkole.

Podczas zajęć dydaktycznych nasze Panie korzystają z najlepszych metod i technik tj.:

·         „Nazywanie świata” – odimienna metoda nauki czytania Ireny Majchrzak,

·         „Dziecięca matematyka” – koncepcja edukacji matematycznej dzieci prof. Edyty Gruszczyk Kolczyńskiej,

·         „Aktywne słuchanie muzyki” wg Batti Strauss,

·         „Edukacja przez ruch” – wg Doroty Dziamskiej,

·         techniki Celestyna Freineta,

·         oraz wiele innych.

Podczas zajęć jak i zabaw swobodnych przestrzegamy zasad bezpieczeństwa, jak również ustalonych norm i zasad ujętych w Kodeksie Przedszkolaka, który stworzyliśmy wraz z naszymi Paniami. Czasem jesteśmy niesforni, ale mimo wszystko traktujemy siebie z szacunkiem, bawiąc się i ucząc w miłej, przyjaznej atmosferze. W naszej sali dbamy o ład i porządek, ponieważ to właśnie w niej spędzamy większość czasu w przedszkolu. Zgodnie sprzątamy po skończonej zabawie, odkładając zabawki i gry na swoje miejsce. Każdego dnia uczestniczymy w zajęciach przygotowanych przez nasze Panie, jak również tych proponowanych przez nas. W ciszy i skupieniu uważnie słuchamy czytanych głośno opowiadań, bajek, baśni, legend  oraz wierszyków. Śpiewamy piosenki i to nie tylko te w języku ojczystym. Obserwujemy również nasze najbliższe otoczenie – przyrodę, dom, ogród przedszkolny. W tym roku przedszkolnym staramy się doskonalić naszą sprawność manualną poprzez zabawy paluszkowe, wycinanie, wydzieranie, lepienie, malowanie, rysowanie i tworzenie samemu różnorodnych i barwnych prac. Dzięki temu rozwija się również nasza wyobraźnia oraz poszerzają nasze zainteresowania.  Doskonalimy sprawność ruchową poprzez różnorodne zajęcia sportowe, spacery i zabawy na świeżym powietrzu. Przez cały rok przedszkolny poznajemy nowe słowa, śpiewamy piosenki, bawimy się używając różnych zwrotów w języku angielskim. Chętnie uczęszczamy do przedszkola, jesteśmy pogodni, otwarci, ciekawi i aktywni podczas zajęć, staramy się być samodzielni i koleżeńscy. Każdy nasz dzień w przedszkolu wypełniony jest radosną zabawą, zajęciami edukacyjnymi, zajęciami dodatkowymi i spacerami, dzięki czemu uśmiech nie znika z naszych twarzy. Nasza edukacja łączy się z zabawą, przez co zdobywamy nowe wiadomości i umiejętności. A oto krótki wiersz, który najlepiej opisuje nasza grupę:

Sówki mądre główki

My jesteśmy sówki, bardzo mądre główki.

Kochamy nasze przedszkole i wspólne zabawy w kole.

Dziecięcą radość w sobie mamy i dlatego często chętnie śpiewamy.

Pani Madzia i pani Moniczka z nami codziennie uczą się,

sprawiają, że w przedszkolu nie jest tak źle.

Lubimy matme, poznajemy literki,

Jesteśmy pewni, że wyrośnie z nas ktoś wielki.

Kochamy Katowice, nasze piękne okolice,

Na wycieczki jeździmy i świetnie się na nich bawimy.

Jesteśmy obserwatorami przyrody, niezależnie od pogody.

Wyzwań się nie boimy, każde zadanie chętnie robimy.

Tańczymy, gramy na instrumentach, by wzruszać rodziców i dziadków w ważnych momentach.

Kiedy nam smutno jest i źle zawsze u Pań znajdziemy wsparcie,
nawet gdy czasem rozrabiamy uparcie.

Jest nam tu dobrze, bo przyjaciół tak wiele,
same przyjazne dusze wśród kolegów i nauczycielek.

Wychowawcy: pani Monika i pani Magda

rounded_img

Pszczółki

  „Pszczółki” – to najstarsza grupa przedszkolaków, składa się z 5 i 6- latków.  W ciągu całego roku będziemy aktywnie przygotowywać się do podjęcia edukacji  w  oparciu  o program wychowania przedszkolnego „Nasze przedszkole” wydawnictwa MAC zgodnie  z Podstawą Programową. Będziemy również pracować w oparciu o metody:

  • Nazywanie świata – odimienna metoda nauki czytania Ireny Majchrzak
  • Dziecięca matematyka – koncepcja edukacji matematycznej dzieci Edyty Gruszczyk – Kolczyńskiej
  • Edukacja przez ruch – system edukacyjny Doroty Dziamskiej
  • Techniki – Celestyna Freineta

Dzieci śmiało przekraczają próg przedszkola są wesołe i chętnie bawią się ze sobą. Uczą się w grupie przestrzegania zasad zgodnego życia, ze szczególnym naciskiem na swobodne i kulturalne komunikowanie się wzajemne. Starają się wspólnie rozwiązywać konflikty, umiejętnie radzić sobie w sytuacjach trudnych, dostrzegać różnice między dobrem a złem.
W ciągu dnia mają czas i miejsce na zabawę, naukę i wyjście do ogrodu przedszkolnego.
W codziennych sytuacjach są zachęcane do wyrażania swoich myśli, potrzeb i stanów emocjonalnych. Wdrażane są  do posługiwania się wyrazistą mową. Poznają literaturę dziecięcą. Dzieci wyodrębniają zdania, słowa w zdaniu, dzielą słowa na sylaby. Całościowo rozpoznają napisy umieszczone w sali. Wszystkie te działania prowadzą do przygotowania 6-latków do nauki czytania. Sprawność ręki  nabywają dzięki zabawom paluszkowym oraz  różnym czynnościom manualnym w pracach plastyczno-konstrukcyjnych.

Wychowawcy: pani Beata i pani Nikola