image
hl1

Koncepcja pracy przedszkola

ROZWIJANIE TWÓRCZEJ AKTYWNOŚCI DZIECI POPRZEZ UDZIAŁ 
W RÓŻNYCH FORMACH DZIAŁALNOŚCI SPRZYJAJĄCYCH WSZECHSTRONNEMU ROZWOJOWI DZIECKA.

PRIORYTETY

Nasze przedszkole przyjazne dziecku – UWARUNKOWANE na wszechstronny jego rozwój:

  1. Rozwijanie aktywności twórczej dziecka poprzez wykorzystywanie najbardziej naturalnych, ulubionych form aktywności dziecka – twórcy (alternatywna pedagogika Celestyna Freineta)

  2. Promowanie wśród

    dzieci wartości zdrowia fizycznego, psychicznego, emocjonalnego i społecznego, a także jego zagrożeń – kształtowanie społecznych

    i stylu życia.

MISJA

Przedszkole wspiera rodzinę w procesie wychowania i nauczania, stwarza wychowankom optymalne warunki do prawidłowego, wszechstronnego rozwoju w poczuciu bezpieczeństwa

WIZJA

Przedszkole dąży do wyposażenia dzieci w system uniwersalnych wartości, ciekawych świata, chętnych do poszukiwania , badania i doświadczania , poznawania tego co nowe, posiadających wiedzę i umiejętności niezbędne do podjęcia kolejnego etapu edukacji.

CELE PRZEDSZKOLA

W naszym przedszkolu dziecko:

  • dba o własne zdrowie, orientuje się w zasadach zdrowego odżywiania;

  • zdobywa wiedzę i umiejętności kreatywnego tworzenia;

  • aktywnie się porozumiewa;

  • obserwuje i doświadcza;

  • potrafi radzić sobie w różnych sytuacjach – dokonuje świadomego wyboru;

  • jako pro-ekologiczne, wie jak należy się zachować w kontakcie ze środowiskiem przyrodniczym,

  • prezentuje aktywną postawę wobec środowiska społecznego, przyrodniczego

    i technicznego.

  • zmierzamy do tego, aby poprzez zorganizowaną i spontaniczną aktywność dzieci zdobywały wiedzę i umiejętności kreatywnego tworzenia.

  • dążymy do tego, aby dzieci poprzez obserwację, doświadczanie i aktywne porozumiewanie się nabyły umiejętność radzenia sobie w różnych sytuacjach, dokonywały właściwej oceny postępowania swojego i innych oraz podejmowały świadome decyzje.

  • dbamy o rozwój postaw prozdrowotnych naszych wychowanków oraz uczymy ich podstawowych zasadami bezpieczeństwa, higieny osobistej i higieny życia codziennego.

  • tworzymy warunki sprzyjające spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej dziecka i umożliwiamy udział w grach, zabawach ruchowych, gimnastyce i na basenie.

KOMPETENCJE WYCHOWANKA

  • Dziecko zna podstawowe zasady bezpieczeństwa podczas ćwiczeń

    i zabaw ruchowych w przedszkolu i na basenie;

  • Dziecko ma wyrobione nawyki higieny osobistej i higieny życia codziennego;

  • Dziecko potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę i umiejętności

    w praktyce;

  • Dziecko potrafi aktywnie porozumiewać się, jest zainspirowane

    do poszukiwania, badania i doświadczania;

  • Dziecko dba o swoje zdrowie psychiczne i emocjonalne; dba

    o kondycję i sprawność fizyczną;

  • Dziecko zna własne potrzeby pod względem fizjologii, ruchu oraz bezpieczeństwa i potrafi je zaspokajać;

  • Dziecko potrafi kompleksowo spostrzegać środowisko; zna

    i korzysta ze środowiska społecznego, przyrodniczego

    i technicznego;

  • Dziecko rozpoznaje i nazywa emocje; dokonuje właściwej oceny postępowania swojego i innych osób, potrafi podejmować świadome decyzje;

  • Dziecko osiąga optymalny dla swego potencjału rozwojowego poziom wiedzy, umiejętności i sprawności;

  • Dziecko jest gotowe do podjęcia nauki w szkole podstawowej.