Koncepcja pracy przedszkola
ROZWIJANIE TWÓRCZEJ AKTYWNOŚCI DZIECI POPRZEZ UDZIAŁ W RÓŻNYCH FORMACH DZIAŁALNOŚCI SPRZYJAJĄCYCH WSZECHSTRONNEMU ROZWOJOWI DZIECKA
PRIORYTETY
Nasze przedszkole przyjazne dziecku – UWARUNKOWANE na wszechstronny jego rozwój:
- Rozwijanie aktywności twórczej dziecka poprzez wykorzystywanie najbardziej naturalnych, ulubionych form aktywności dziecka – twórcy (alternatywna pedagogika Celestyna Freineta)
- Promowanie wśród dzieci wartości zdrowia fizycznego, psychicznego, emocjonalnego i społecznego, a także jego zagrożeń – kształtowanie społecznych i stylu życia.
MISJA
Przedszkole wspiera rodzinę w procesie wychowania i nauczania, stwarza wychowankom optymalne warunki do prawidłowego, wszechstronnego rozwoju w poczuciu bezpieczeństwa
WIZJA
Przedszkole dąży do wyposażenia dzieci w system uniwersalnych wartości, ciekawych świata, chętnych do poszukiwania , badania i doświadczania , poznawania tego co nowe, posiadających wiedzę i umiejętności niezbędne do podjęcia kolejnego etapu edukacji.
CELE PRZEDSZKOLA
W naszym przedszkolu dziecko:
- dba o własne zdrowie, orientuje się w zasadach zdrowego odżywiania;
- zdobywa wiedzę i umiejętności kreatywnego tworzenia;
- aktywnie się porozumiewa;
- obserwuje i doświadcza;
- potrafi radzić sobie w różnych sytuacjach – dokonuje świadomego wyboru;
- jako pro-ekologiczne, wie jak należy się zachować w kontakcie ze środowiskiem przyrodniczym,
- prezentuje aktywną postawę wobec środowiska społecznego, przyrodniczego i technicznego.
- zmierzamy do tego, aby poprzez zorganizowaną i spontaniczną aktywność dzieci zdobywały wiedzę i umiejętności kreatywnego tworzenia.
- dążymy do tego, aby dzieci poprzez obserwację, doświadczanie i aktywne porozumiewanie się nabyły umiejętność radzenia sobie w różnych sytuacjach, dokonywały właściwej oceny postępowania swojego i innych oraz podejmowały świadome decyzje.
- dbamy o rozwój postaw prozdrowotnych naszych wychowanków oraz uczymy ich podstawowych zasadami bezpieczeństwa, higieny osobistej i higieny życia codziennego.
- tworzymy warunki sprzyjające spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej dziecka i umożliwiamy udział w grach, zabawach ruchowych, gimnastyce i na basenie.
KOMPETENCJE WYCHOWANKA
- Dziecko zna podstawowe zasady bezpieczeństwa podczas ćwiczeń i zabaw ruchowych w przedszkolu i na basenie;
- Dziecko ma wyrobione nawyki higieny osobistej i higieny życia codziennego;
- Dziecko potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę i umiejętności w praktyce;
- Dziecko potrafi aktywnie porozumiewać się, jest zainspirowane do poszukiwania, badania i doświadczania;
- Dziecko dba o swoje zdrowie psychiczne i emocjonalne; dba o kondycję i sprawność fizyczną;
- Dziecko zna własne potrzeby pod względem fizjologii, ruchu oraz bezpieczeństwa i potrafi je zaspokajać;
- Dziecko potrafi kompleksowo spostrzegać środowisko; zna i korzysta ze środowiska społecznego, przyrodniczego i technicznego;
- Dziecko rozpoznaje i nazywa emocje; dokonuje właściwej oceny postępowania swojego i innych osób, potrafi podejmować świadome decyzje;
- Dziecko osiąga optymalny dla swego potencjału rozwojowego poziom wiedzy, umiejętności i sprawności;
- Dziecko jest gotowe do podjęcia nauki w szkole podstawowej.