Koncepcja pracy przedszkola
ROZWIJANIE TWÓRCZEJ AKTYWNOŚCI DZIECI POPRZEZ UDZIAŁ
W RÓŻNYCH FORMACH DZIAŁALNOŚCI SPRZYJAJĄCYCH WSZECHSTRONNEMU ROZWOJOWI DZIECKA.
PRIORYTETY
Nasze przedszkole przyjazne dziecku – UWARUNKOWANE na wszechstronny jego rozwój:
-
Rozwijanie aktywności twórczej dziecka poprzez wykorzystywanie najbardziej naturalnych, ulubionych form aktywności dziecka – twórcy (alternatywna pedagogika Celestyna Freineta)
-
Promowanie wśród
dzieci wartości zdrowia fizycznego, psychicznego, emocjonalnego i społecznego, a także jego zagrożeń – kształtowanie społecznych
i stylu życia.
MISJA
Przedszkole wspiera rodzinę w procesie wychowania i nauczania, stwarza wychowankom optymalne warunki do prawidłowego, wszechstronnego rozwoju w poczuciu bezpieczeństwa
WIZJA
Przedszkole dąży do wyposażenia dzieci w system uniwersalnych wartości, ciekawych świata, chętnych do poszukiwania , badania i doświadczania , poznawania tego co nowe, posiadających wiedzę i umiejętności niezbędne do podjęcia kolejnego etapu edukacji.
CELE PRZEDSZKOLA
W naszym przedszkolu dziecko:
-
dba o własne zdrowie, orientuje się w zasadach zdrowego odżywiania;
-
zdobywa wiedzę i umiejętności kreatywnego tworzenia;
-
aktywnie się porozumiewa;
-
obserwuje i doświadcza;
-
potrafi radzić sobie w różnych sytuacjach – dokonuje świadomego wyboru;
-
jako pro-ekologiczne, wie jak należy się zachować w kontakcie ze środowiskiem przyrodniczym,
-
prezentuje aktywną postawę wobec środowiska społecznego, przyrodniczego
i technicznego.
-
zmierzamy do tego, aby poprzez zorganizowaną i spontaniczną aktywność dzieci zdobywały wiedzę i umiejętności kreatywnego tworzenia.
-
dążymy do tego, aby dzieci poprzez obserwację, doświadczanie i aktywne porozumiewanie się nabyły umiejętność radzenia sobie w różnych sytuacjach, dokonywały właściwej oceny postępowania swojego i innych oraz podejmowały świadome decyzje.
-
dbamy o rozwój postaw prozdrowotnych naszych wychowanków oraz uczymy ich podstawowych zasadami bezpieczeństwa, higieny osobistej i higieny życia codziennego.
-
tworzymy warunki sprzyjające spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej dziecka i umożliwiamy udział w grach, zabawach ruchowych, gimnastyce i na basenie.
KOMPETENCJE WYCHOWANKA
-
Dziecko zna podstawowe zasady bezpieczeństwa podczas ćwiczeń
i zabaw ruchowych w przedszkolu i na basenie;
-
Dziecko ma wyrobione nawyki higieny osobistej i higieny życia codziennego;
-
Dziecko potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę i umiejętności
w praktyce;
-
Dziecko potrafi aktywnie porozumiewać się, jest zainspirowane
do poszukiwania, badania i doświadczania;
-
Dziecko dba o swoje zdrowie psychiczne i emocjonalne; dba
o kondycję i sprawność fizyczną;
-
Dziecko zna własne potrzeby pod względem fizjologii, ruchu oraz bezpieczeństwa i potrafi je zaspokajać;
-
Dziecko potrafi kompleksowo spostrzegać środowisko; zna
i korzysta ze środowiska społecznego, przyrodniczego
i technicznego;
-
Dziecko rozpoznaje i nazywa emocje; dokonuje właściwej oceny postępowania swojego i innych osób, potrafi podejmować świadome decyzje;
-
Dziecko osiąga optymalny dla swego potencjału rozwojowego poziom wiedzy, umiejętności i sprawności;
-
Dziecko jest gotowe do podjęcia nauki w szkole podstawowej.